Z Marketing Festivalu: Potřebujete dostat lidi na web? Zkuste to jinak

Z Marketing Festivalu: Potřebujete dostat lidi na web? Zkuste to jinak

V březnu jsem poprvé navštívil Marketing Festival, asi největší marketingovou akci ve střední Evropě. Koho zajímá celkovej obsah přednášek, koukněte na blog Acomware.

Nechal jsem si to chvíli uležet v hlavě. Jako blogera mě nejvíc zaujal dlouhodobý trend, který mezi řečí zmínil Jono Alderson.

Obětujte vlastnictví obsahu ve prospěch většího dosahu

Dnes většina provozovatelů webu přemýšlí takto:

  1. Mám web.
  2. Dostanu na něj lidi.
  3. Lidé u mě udělají akci (nakoupí, přečtou článek a podobně).

Jono Alderson ale tento proces zpochybňuje. Lidé už nemusí a občas ani nechtějí opouštět oblíbené stránky kvůli vám. Proto zastává názor, že se naopak vyplatí sám dostat tam, kde cílová skupina už je.

Příklad?

Chci protein. Podle původního modelu bych navštívil nějaký e-shop, tam bych vybral doplněk stravy a koupil ho.

Jenže taky mohu navštívit Heureku. Tam si vyberu produkt podle hodnocení/ceny/potřeb a nakoupím přímo na srovnávači zboží. A nepotřebuji chodit na e-shop původního výrobce proteinu.

Proto se nabízí, jestli nezměnit způsob uvažování na tento:

  1. Mám produkt/obsah.
  2. Dám ho na místo, kam chodí moje cílovka.
  3. Lidé udělají akci tam.

Jakákoliv vlastní platforma najednou ztrácí prioritu. Platí to i pro blogování.

Pár lidí už na tento systém přešlo

Této změny přístupu jsem si všiml třeba u podnikatele Jirky Rosteckého. Původně sdílel články čistě na blog. Najednou došlo ke změně. Články v plném změní publikuje také na Facebooku i LinkedInu.

Já jako bloger pak stojím před otázkou. Má smysl budovat návštěvnost vlastního webu? Co prostě ten obsah vzít a sdílet ho v plném znění na sociální sítě nebo třeba na blogovací službu Medium?

Osobně to nedělám ze 2 důvodů:

  1. Na jakékoliv platformě třetí strany typu sociálních sítí riskuju, že nad obsahem ztratím kontrolu.
  2. Vzniká tím duplicitní obsah, což moc necení internetové vyhledávače.

Někdy ale změna přístupu dává smysl. Platí ale jedna zásada.

Rozhodujte se podle vlastních dat a záměrů

Nedávno mi psala čtenářka. Přišlo jí divné, proč newsletter kopíruje blogové články. Moje odpověď?

Záměr.

Jednou jsem koukal na data e-mailů. Kampaně dosahovaly nadpoloviční míry otevření. Na blog se ale proklikla třeba jen polovina lidí, kteří viděli obsah newsletteru.

Tak nad tím přemýšlím:

Ty jo, potřebuju ty lidi vůbec tahat na blog? O co mi vlastně jde? Návštěvnost, nebo sdílet myšlenky s čtenáři?

Proto jsem se inspiroval u newsletterů CRO specialisty Ondřeje Ilinčeva. Obsah e-mailů teď zcela kopíruje články. Dává mi to sice větší práci při tvorbě, ale pozitivně to ovlivnilo open rate newsletterů. Takže se dostanu k více lidem a spíš s nimi navážu kontakt.

Snižuji si tím sice návštěvnost webu z e-mailové databáze. Jenže tohle číslo teď neřeším. Jde mi o to, kolik lidí dlouhodobě oslovím. Do budoucna třeba změním přístup podle potřeby. Nebo taky ne.

Shrnutí

Pokud o sobě chcete zvýšit povědomí, máte 2 základní možnosti. Přitáhnout lidi k sobě, nebo dostat sebe přímo k uživatelům.

Čím důležitější roli hraje web ve vašem projektu, tím spíš na něj chcete tahat lidi. Mně je fuk, jestli navážu kontakt s lidmi tady, na eventu nebo na sociálních sítích. Blog patří k jednomu z mnoha míst, kde jsem v kontaktu s lidmi. Kdybych ale vlastnil e-shop a moje finance závisely pouze na objednávkách… tam se role obrací.

Jak to vnímáte vy? Napište do komentářů 🙂.

Ohodnoť článek

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..