Tento inzerát o velikosti palce za týden přilákal přes 30 zájemců o brigádu

Tento inzerát o velikosti palce za týden přilákal přes 30 zájemců o brigádu

V tomto článku vám popíšu přesný postup i způsob uvažování, které stály za napsáním inzerátu pro rodinné účely. Ohlas mě pobavil, tak se o tuto příhodu ze života chci podělit.

Principy snadno přenesete i jinam. Stačí málo…

Co stálo za napsáním inzerátu?

Potřebovali jsme natřít zahradní pergolu. Já ani brácha teď nemáme moc čas a mamce pomalu docházela trpělivost. No a jednoho dne za mnou přišla, že bude lepší, když ohledně natření pergoly napíšu inzerát do Inzerce Partner.

Původně se mi nechtělo. Říkal jsem, že až bude tepleji, zvládneme tu pergolu sami. Jenže znáte to. Byl večer, já unavenej a mamka v ráži. To se těžko odporuje.

Přitažlivá síla postele přemohla mou chuť diskutovat. Tak jsem svolil. Moje pochroumané chlapské ego alespoň hřál pocit, že si procvičím copywriterské schopnosti.

Co mi probíhalo hlavou před napsáním inzerátu?

  • Texty ostatních inzerátů vypadají vesměs stejně. Abych zaujmul, musím se odlišit.
  • Lidé tyto texty cíleně čtou. Často tu totiž seženou skvělé věci za zlomek ceny.
  • Řádková inzerce vzbuzuje lepší očekávání. Píšou tu lidé pro lidi. Nikoliv firmy.
  • Máte malou šanci zaujmout. Jeden řádkový inzerát se dělí o prostor s dalšími inzerenty a tištěnými reklamami firem.

 

ukazka stránky inzerce partner
Tady typická ukázka stránky v Inzerci Partner. Svůj palec dávám pro ilustraci, jak malej prostor vám dají v řádkové inzerci.

Co jsem nakonec napsal?

„Jak by se vám líbilo udělat dobrý skutek? V Bechyni (jižní Čechy) mám na zahradě pergolu o rozměrech 4,5 × 5 metrů, kterou bych potřebovala natřít. Cena i termín dohodou. Zavolejte, děkuji. Marie. Tel.: (číslo telefonu).“

Teď trochu podrobněji.

Úvodní odlišení a zásah do emocí

„Jak by se vám líbilo udělat dobrý skutek?“

Většina inzerátů začíná frázemi typu:

  • Hledám…
  • Nabízím…
  • Sháním…
  • Přijmu…

Když podobnou věc čtete v každém vydání inzerce, nudí to. Já naopak potřeboval, aby to čtenáře chytlo za oči a dočetl text. Proto úvod začal větou, která překvapila a narušila očekávanej stereotyp inzerátů.

Úvodní věta vzbuzuje emoční očekávání. Když to dočtu, udělám dobrej skutek. Brnká to na Ego 2.0, kterým kniha Konec prokrastinace označuje potřebu lidí pomáhat ostatním.

O co mi konkrétně jde?

„V Bechyni (jižní Čechy) mám na zahradě pergolu o rozměrech 4,5 × 5 metrů, kterou bych potřebovala natřít.“

Tady lidé hned měli pochopit, co od nich potřebuju a kde. Kdybych napsal, že potřebuju natřít pergolu, vyzní to moc obecně. Díky přesným rozměrům si čtenář jednoduše představí, jak moc (ne)náročnou práci nabízím.

Konkrétní město jasně říká, kam až musíte cestovat. Odfiltruje to lidi, kteří nemají chuť někam dojíždět. Zájemce poblíž to naopak zaujme.

Zpětně bych vyhodil zmínku o jižních Čechách. Inzerce Partner chodí lidem poštou jen v okolí Tábora, což mi uniklo. Ta poznámka o kraji tedy postrádá smysl.

Výzva k akci a zohlednění cílového čtenáře

„Zavolejte, děkuji. Marie. Tel.: (číslo telefonu).“

Univerzální pravidlo copywritingu? Pište závěrečnou výzvu k akci.

Proto jsem čtenáře jasně navedl, co má po přečtení dělat. Tento typ inzerce často čtou starší lidé. Proto nepadlo nic o SMSkách, které některým z nich dělají problém.

Zpětně si ale říkám, že by výzva k napsání zprávy možná ještě zvýšila odezvu. Psaní SMSky zpravidla vzbuzuje menší obavy. Volání už chce trochu odvahy.

Možná vás trklo, že jsem text inzerátu napsal v ženském rodě a podepsal konkrétním jménem. Opět záměr. Najednou za tím stojí konkrétní člověk, který chce pomoci. Jaký rozdíl oproti ostatním neosobním inzerátům.

Podobná pracovní nabídka osloví hlavně chlapy. A protože většina z nás má určitej ochranitelskej pud, visí ve vzduchu jednoduchá představa. Píše tu nějaká Marie, která bude nejspíš sama doma, má na zahradě pergolu a chudák neví, co si s tím má počít. Proč jí jako správnej chlap nepomoci?

Tohle si nevymýšlím. Hned několik zájemců se mamce ozvalo, že v nich inzerát vzbudil lítost a chtěli jí pomoci.

Lidé vidí a slyší, co chtějí vidět a slyšet.

Co si z toho vzít?

Na inzerát za týden přišlo přes 30 reakcí. Lidé ještě teď mamku bombardují zprávami 😃. Pergolu se nám díky tomu podařilo vyřešit a máme o starost méně.

Závěrem bych dodal 2 věci:

  • Copywriterské techniky nepatří jen lidem z marketingu a reklamy. Využijete je v každodenním životě.
  • Podobnej typ inzerce nebo seznamky fungují jako skvělé cvičení reklamního psaní, kde hned vidíte odezvu.

Zaujalo? Sdílejte dál. Díky.

Ohodnoť článek

1 komentář u „Tento inzerát o velikosti palce za týden přilákal přes 30 zájemců o brigádu“

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..