české podcasty marketing

České marketingové podcasty, které se vyplatí poslouchat

Podcasty mají oproti jiným formám obsahu zásadní výhodu.

Pustíte je všude.

Představte si, že jedete busem, čekáte ve frontě v obchodě nebo na zastávce. Někdy to trvá pět minut, jindy víc. Čas běží.

Pro drtivou většinu lidí jde o „mrtvý“ čas, kdy nic neudělají. Osobně mi to přijde škoda a vedle hudby v takových chvílích poslouchám podcasty.

Pro inspiraci vám uvádím šest abececně seřazených podcastů o marketingu, které podle mě stojí za zkoušku.

Podle abecedy: Moje oblíbené podcasty

V závěru článku se i dozvíte, které ze zmíněných podcastů poslouchám nejraději. 🙂

 

1. Podcast Demarketing

Stránku s podcasty Pavla Šímy zpracovával někdo, kdo kladl důraz na přesvědčivost. Líbí se mi, jak web pracuje s referencemi a celkově to na mě působí pozitivním dojmem.

Co se týče obsahové stránky podcastů, řada lidí ocení podrobnost. Každý z dílů trvá přes hodinu a Pavel umí hosty vyzpovídat sakra podrobně. Sepsat si z každého dílu poznámky, věřím, že mi to dá velký základ pro budoucí tvorbu.

Jako posluchač ale bohužel preferuji kratší podcast s jedním hlavním tématem. Zatím nenajdete tolik epizod, nicméně to se do budoucna může změnit.

 

Doporučovaný díl: Petr Ludwig

 

2. Podcast Forbes rádio

Při poslouchání Forbes rádia podle mě poznáte, že rozhovory vedou profíci. Skvěle drží téma, vhodně zpovídaného doplňují, pěkně se to poslouchá.

Osobně tento podcast pouštím hlavně pro nakopnutí vlastní motivace a inspiraci. Některé podnikatelské příběhy a názory opravdu stojí za to. Nicméně z oblasti content marketingu tam toho zas tak moc není a hlavní témata leží jinde. Co si z něj odnesete dost závisí na oboru, ve kterém působíte.

Doporučovaný díl: Oliver Dlouhý v podcastu: Kiwi.com slaví 5 let a má nové spolumajitele

 

3. Podcast Mladý podnikatel

Jiří Rostecký ve svém studiu zpovídá podnikatele a jiné osobnosti převážně z oblasti e-commerce. Řeší podnikání, online marketing a z části i osobní rozvoj.

S aktivitou dvakrát týdně vychází ze všech zmíněných podcastů nejčastěji. Líbí se mi pestrostí témat i zpovídaných osob. Podle mě si tam vybere skoro každý.

Jako jeden z mála nemá Jiří Rostecký potřebu podcastový rozhovor sám moc okecávat a dává hlavní prostor pozvaným lidem. Umí jít i dost do hloubky.

Nesedí mi akorát fakt, že rozhovory na Mladém podnikateli občas nedrží pevné téma a debaty se někdy uberou směrem, který s hlavním obsahem nemá moc společného.

Doporučovaný díl: Petra Větrovská: Jak se buduje brand freelancera?

 

4. Podcast Na volné noze

V podcastu Roberta Vlacha vystupují freelanceři a představují posluchačům práci na volné noze a tipy pro podnikání. Hodně kladně oceňuji širší výběr velice zajímavých hostů. Speciálně pro Michelle Losekoot mám osobně velkou slabost. 🙂

Na můj vkus mi přijde, že by dotazy mohly směřovat trochu víc na tělo. Pokud by Robert šel  v tématech víc do hloubky, užil bych si to mnohem víc.

Doporučovaný díl: Jak podniká copywriterka a první dáma slov Michelle Losekoot

 

5. Podcast Proti proudu

Dan Tržil dělá ve svém podcastu rozhovory se zajímavými lidmi, kdy se témata točí okolo příběhů úspěchu, překonávání komfortní zóny a rad, jak dosáhnout osobních cílů.

Líbí se mi u Dana styl pokládání otázek. Celé to působí jako přátelská konverzace bez větších škobrtnutí. Občas má tendenci se zakecat, ale tady mi to zas tak moc nevadí, protože jde obvykle jádru k věci.

Osobně jsem hodně zvědavý, jak se bude tento podcast vyvíjet. Zatím toho bohužel k výběru moc není. Viděl bych to ale hodně optimisticky, protože Dan se umí vyptat na vše podstatné a cítím, že si s tím dává práci.

Doporučovaný díl: Mario Roženský

 

6. Podcast Včeliště

Z naučného hlediska hodnotím podcast Josefa Řezníčka hodně vysoko. Aktuálně na webu najdete přes třicet dílů, které řeší jednotlivé části (nejen) obsahového marketingu. Většinou zpovídá další odborníky z oboru.

Sám tuto stránku po Mladém podnikateli navštěvuji z českých podcastů nejčastěji.

Osobně mi malinko nesedí styl pokládání otázek. Tazatel má v některých dílech zlozvyk do rozhovoru sám zdlouhavě vkládat své názory. To se podle mě hodí do sólo podcastu, ale v interview bych se tomu vyhýbal.

Doporučovaný díl: Jak do e-mail marketingu zapojit obsah s Jakubem Čižmařem

 

Které české podcasty mám nejraději?

Vím, že jsem zdaleka nepokryl vše. Navíc mám jiný vkus než jiní. Proto mi takový výběr dělá problém.

Osobně dělím svůj zájem rovnoměrně mezi Mladého podnikatele, Proti proudu a Včeliště. Mladý podnikatel si mě získává vysokou pravidelností a pestrostí hostů. Proti proudu se mí líbí stylem vedením rozhovoru a Včeliště tématickým zaměřením na obsahový marketing.

A jaké podcasty posloucháte vy? Podělte se v komentářích. 🙂

2 komentáře u “České marketingové podcasty, které se vyplatí poslouchat

Napsat komentář