Přednáška pro Studentskou unii Masarykovy univerzity o copywritingu

Jak se jako copywriter prosadit na trhu práce?

O tomto tématu jsem přednášel v úterý 17. dubna pro studenty v Brně. Šlo o moji úplně první veřejnou přednášku a vůbec jsem netušil, co od toho čekat.

Jak to nakonec dopadlo?

O čem přednáška byla?

O reklamních textech.

Chtěl jsem posluchačům předat určitý teoretický základ, aby věděli, jak o copywritingu správně přemýšlet. Navíc jsem prozradil pár doporučení, jak se dále rozvíjet a jak prodat své znalosti na trhu práce.

Vycházel jsem z vlastní zkušenosti. V hlavně mi dlouho ležela hodně vágní představa o tom, co profese copywritera opravdu skrývá. S tím, že jsem v počátcích absolutně netušil, co vlastně dělat.

Když na to zpětně koukám, tak mi přišlo, že úplně nejdůležitější je na začátek hlavně něco dělat. A zas tak moc nesejde na tom, zda blogujete, píšete do magazínu či něco jiného. Hlavně neseďte na zadku a nečekejte na spásu. Nepřijde.

Záměrně během přednášky nepadla skoro žádná rada o tom, jak správně psát.

Proč?

Protože si myslím, že poučky o psaní jsou k ničemu, dokud:

  • Si je nevyzkoušíte prakticky
  • Nevíte, jak při jejich použití přemýšlet

Speciální poděkování si zaslouží Matej Chyľa z brněnské agentury Liquid Design. Bez něho bych se v Brně cítil o dost víc ztracenej. 😀 Navíc se podělil o řadu zajímavých tipů z webdesignu, které mi daly podněty k přemýšlení.

Jak jsem se k přednášce dostal?

Vůbec jsem netušil, že mě podobná věc potká takhle brzy.

Pak ale jednou večer otevřu e-mail a tam mi psala Míša Štenclová s nabídkou, jestli nechci pro studenty v Brně udělat přednášku. Že ji prý zaujal můj blog.

Napřed jsem to chtěl odmítnout. Pak mě ale dost nalomil jeden kamarád z výšky, se kterým jsem se o tom bavil.

A jsem za to rád.

Zpětně bych našel hromadu věcí, které bych udělal jinak. Nervy dělaly své. Občas nějaké to přeřeknutí, místy moc rychlá mluva. Víc bych i pracoval s příklady z praxe.

Nicméně v rámci celku jsem spokojenej. Šlo zas o další krok vpřed. Pokud se mezi posluchači našel alespoň jeden člověk, který díky mně bude mít vstup do copywriterských vod jednodušší, uspěl jsem. Ale to ukáže až čas.

Celé to má i svou egocentrickou rovinu. Ono to bude znít jako klišé, ale když vás dva roky zpět vůbec nikdo nezná a najednou vás někdo pozve k přednášení… dost to pro mě znamenalo. I v rovině toho, že jsem našel kuráž do toho jít. Donedávna bych si vůbec neuměl představit, že si jen tak stoupnu před cizí publikum a začnu mluvit.

Zároveň vnitřně cítím, že se v tomto směru nesmím moc uspokojit. Jádro dobré práce v mých očích není o tom stát se „estrádním“ koněm, který vrchol vidí v objíždění konferencí. Chci vidět rostoucí konverze. Chci šířit myšlenku a zájem o klienty. Chci psát texty, které přináší výsledky.

Co neprodává, není kreativní. Tečka.

Patrik Gajdoš
Ohodnoťte článek!

8 komentářů u „Přednáška pro Studentskou unii Masarykovy univerzity o copywritingu“

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..