Období voleb připomíná kolovrátek, který se točí každoročně pořád dokola. Štamgasti nadávají u pivka, politici se předhánějí ve šťavnatých komentářích a média to vše rády zveličují. Spoustě lidem se z tohoto tyátru zvedá žaludek zhnusením.
Já jako pisálek ale skáču radostí. Ve volebním boji totiž vidím mraky inspirativních podnětů, které dostávám zadarmo. Co zadarmo, někdy dokonce za koblihu!
V čem se dá z voleb inspirovat?
Co najdete v článku
Volební argumenty
Volby nutí kandidáty k pečlivé mediální kampani. Aby si český člověk zvolil právě je, musí politické strany zmiňovat ty správné argumenty. A smíchat to s mediální omáčkou.
To mě těší. Stačí se projít po městě a z billboardů, novin a zpráv na mě padá hromady inspirace a tipů na prodejní argumenty.
Rázem se objevují taková hesla jako:
- Zjednodušme to!
- Silou rozumu
- Prosadím pro vás jistoty
- Svobodu schopným, solidaritu potřebným!
- Jsem jedním z vás
- Chceme silný kraj
Aktuálně ze zájmu procházím i volební programy vybraných stran na internetu a volebních novin. Na rozdíl od prázdných slov a úderných sloganů se zde dají najít i volební argumenty, které cílí na konkrétní potřeby voličů. K tomu patří i druhá věc.
Brand a cílová skupina
Hrozně se mi líbí, že z volebních programů kandidátů snadno poznáte, na kterou část obyvatelstva cílí. A jaké prostředky na to využívají. Někdo cílí na jistotu, další na příležitosti a podobně. Vidíte, na co lidé slyší.
Zároveň z toho poznáte, kterým směrem se jaká politická strana profiluje. Čím se odlišuje od svých soků. V čem tkví její tonalita slov a výroků.
Když nepočítáme ono klišé typu zatočíme s korupcí. To opakuje každý.
A to nejlepší na volbách?
Žádná prázdná teorie. Vidíte skutečné výsledky
Každá strana si o sobě myslí, že ten její program převyšuje ostatní. Proč by ho jinak sakra tvořili?
Volby mají výhodu, že míra úspěšnosti a povedenosti kampaně nekončí jen u subjektivního názoru.
Pravdu ukáže prostý volič a výsledky voleb. Díky tomu máme všichni jasné výsledky, kdo velkou bitvu slov a emocí vyhrál a kdo se musel sklonit.
A já z toho poznám, na co lidi nejen slyší, ale co je také přiměje jednat.
Závěrečná myšlenka
Když kolem sebe vidím tu mediální bitvu o hlasy, čím dál častěji se přikláním k názoru, že racionálnost a konkrétnost prodejních a volebních argumentů se přeceňuje. Kor u širších mas.
Z mého pohledu mohou být prázdná slova o dost úspěšnější. Musí ale cílit na city voličů a nesmí to opakovat každý druhý.
Volební programy jednotlivých stran zaplňuje kopa prázdných slov a pořádný unikátní prodejní argument bych hledal obtížně.
Ostatně potřebují ho vůbec? Protože co si tak pamatuji ze dvou významnějších voleb:
- Zeman přetlačil Schwarzenberga na nacionální cítění Čechů.
- Babišovo ANO těžilo z frustrace voličů po Nečasově románku.
Přijde vám to jako racionální prodejní argumenty? To nechám na zvážení.
Líbilo? Pošlete článek dál 🙂
- 11 tipů pro introverty, jak na networking a zisk nových kontaktů - 2024-07-04
- Zhodnocení roku 2023 - 2023-12-28
- 5 úrovní seniority lidí při práci. Kam patříte vy? - 2023-05-24
Nemyslím, že by Babiš byl výkěvem Nečasova románku 🙂 spíš obecně nadával, že všechno je špatně a ON to zařídí. Zařídí nápravu.
Mně se ty slogany krom ANO marketingově moc nelíbí. ANO to má zmáknutý super. Třeba ODS – chtěla se inspirovat a místo „zařídíme to“ dala „zjednodušme to“ (a ještě zvolila debilní font, kterej si lidi ani nepřečtou když jedou okolo…)
zařídíme to znamená, že voliči dají ANO hlas a ANO to zařídí.
Zjednodušme to – vy voliči se musíte také zapojit. Volič nic nechce dělat, chce sedět a vyžaduje aby vše udělali politici. Kdyby napsali „Zjednodušíme to“ ..bylo by to lepší
v tomhle rozhodují maličkosti…
Z mého pohledu bych to bral naopak tak, že kdyby se ten románek nestal, vláda by nepadla a ODS by si pro řadu pravicových voličů udržela kredit. A alespoň mě přišlo, že při prvních volbách ANO přitáhlo dost původních voličů ODS.
ANO má podle mě marketingově hrozně navrch. Velice by mě lákalo se někdy sejít s člověkem, který to vše má pod palcem. Teď nemyslím jen slogany, ale celý ten mix okolo. Dohromady to funguje opravdu skvěle.
To s tím sloganem ODS se přiznám, že bych se k tomu nestavěl takto jednostranně. Mohlo to naopak působit dojmem sounáležitosti, což někoho může přilákat. Když se mi třeba dostali v mém kraji do ruky propagační letáky od ODS a KSČM, tak ODSácký na mě působil líp. I tak si myslím, že jen slogan je opravdu jen malý dílek skládanky. Podle mě má v tomhle větší vliv PR, které si umí strany přes média udělat.