Jak probíhalo SEO školení pro copywritery od Pavla Ungra

Optimalizaci pro webové vyhledávání jsem vždy vnímal jako slabinu mého blogování. Když se uvolnil termín školení SEO konzultanta Pavla Ungra, skočil jsem po něm jako natěšený chlap na čerstvou novomanželku (po školení, ne Pavlovi 😀 ). Co si pro nás školitel připravil? A co jsem si z toho odnesl?

 

Rychlé zhodnocení kurzu SEO pro copywritery (a nedočkavé čtenáře)

Pokud jste přes SEO nepolíbený jedinec nebo optimalizaci pro vyhledávače znáte jen hodně okrajově, jděte do toho. Poměr cena/výkon za to rozhodně stojí a za čtyři hodiny získáte od Pavla Ungra hodně poznatků, od kterých se při tvorbě webového obsahu dá odpíchnout dál.

Pokročilejší by tím podle mě zbytečně vyhodili peníze. Spíš bych jim doporučoval kurz na konkrétnější téma, které lze probrat více do hloubky.

 

Co je to vlastně to tisíckrát skloňované SEO?

Většina lidí si pod touto zkratkou Search Engine Optimization představí JEN technické čachry, jak dostat web na přední místa ve vyhledávači. Podobně vysvětluje pojem SEO i česká Wikipedie.

Pavel se na SEO dívá z širšího pohledu. Měli bychom být pro uživatele snadno dohledatelní a neházet jim klacky pod nohy při webovém vyhledávání. To může přesáhnout i oblast technické optimalizace a zasahovat značnou měrou do budování osobní značky a online marketingu obecně.

V ideálním případě bychom se měli stát první volbou pro lidi, ne jen pro vyhledávače. A SEO tomu může pomoci.

Z toho důvodu věci jako SEO patičky, odkazy do tisíců nepoužívaných online katalogů nebo SEO PR články nedávají podle Ungra smysl.

Naopak se vyplatí zjišťovat, co lidi na internetu zajímá a jít skrze text těmto potřebám naproti. Pak přinášíme užitek a zasloužíme si přední příčky ve vyhledávání. Nemusíme být nutně ve vyhledávání na první pozici…

Na školení Pavla Ungra bylo i pěkně veselo. Zdroj Twitter Shoptetu z 10. listopadu 2016
Na školení Pavla Ungra bylo i pěkně veselo. Zdroj Twitter Shoptetu z 10. listopadu 2016

Jak fungují internetové vyhledávače a k čemu je dobré SEO?

Přiblížení fungování vyhledávačů z úst Pavla Ungra mě inspirovalo na bomba článek, po jehož přečtení pochopí základní princip webového vyhledávání i malé dítě (aneb můj okatý pokus vás nalákat na příště 🙂 ).

Vedle toho nám Pavel Ungr přiblížil i základní faktory, které vyhledávače zohledňují při hodnocení vašeho webu. Hodně mě zamrzelo, že jako tvůrce obsahu mohu pevně držet pod kontrolou jen necelých 15 % ze všech vlivů.

  • On page faktory
  • Klíčová slova

Všemu ostatnímu mohu jít naproti, ale nemám to plně ve vlastních rukou.

 

Jak pracovat s analýzou klíčových slov?

Protože má klíčovka takový vliv, vyplatí se s ní naučit pracovat. Pavel Ungr nám předal obecná doporučení, jak si základní analýzu udělat „po domácku“.

Překvapivě na to NEpotřebujete přehnané sumy peněz, složité nástroje a ani matematické znalosti. A to říkám jako totální početní a technický antitalent. 🙂

Sám aktuálně zpracovávám vlastní analýzu klíčových slov pro tento blog. Přestože se asi nevyrovná podrobné analýze, kterou dělají konzultanti pro velké projekty, věřím, že mi dá náskok před lidmi, kteří klíčovku nedělají vůbec. Byla by škoda to nevyužít, protože mi tohle školení totálně převrátilo pohled na to, jak ke klíčovým slovům na webu přistupovat.

 

Jak SEO účelně použít ve webovém obsahu?

Poslední část školení, kterou stavím nejvýše. Pavel Ungr přiblížil konkrétní prvky stránek, se kterými můžeme z hlediska optimalizace určitými způsoby pracovat. Velice jsem ocenil, že se školitel nebál výklad doplnit i o osobní zkušenosti z oboru a nešlo jen o papouškování obecných pouček.

K tomu všemu bychom podle Pavla měli přistupovat s přihlédnutím k základnímu pravidlu, kolem kterého se vše točí:

Jakýkoliv marketing je na prd, pokud není dobrý produkt.

A pak už záleží jen na naší kreativitě, abychom lidi přesvědčili, že ta naše služba či produkt za jejich zájem opravdu stojí. 🙂

 

Závěrečné shrnutí SEO školení pro copywritery od Pavla Ungra

Osobně investovaných peněz nelituji. Za věnované finance i čas jsem dostal přesně to, proč jsem do Prahy jel. Pavel Ungr byl velice ochotný a mohli jsme se ho bez obav zeptat úplně na cokoliv s očekáváním upřímné odpovědi. Poskytl nám i hodně doplňkových materiálů přes web.

Abych jen nechválil, do budoucna bych školiteli doporučil předělat text s instrukcemi venku před domem. Hodně lidí (včetně mě) zbytečně zvonilo na školící místnost, odkud ale dlouho nikdo neotevíral.

Ze školení agentury VOX mám také velice pozitivní zkušenost s tím, když se celá akce proloží možností společného oběda v restauraci. Uvolní se atmosféra, lidi jsou otevřenější. Zvýšila by se podle mě šance společné interakce, kterou si Pavel Ungr přál a která zpočátku trochu vázla. Je ale otázka, zda by to lokalita školení umožnila.

Za sebe mě i trošku mrzí, že se mi nepodařilo překonat ostych a navázat víc kontakt s lidmi, kteří mě tam obklopovali. Mohly z toho být docela zajímavé kontakty. Tak snad příště. 🙂

Po SEO školení mám hodně podnětů pro příště. Viz můj Instagram ze dne 10. listopadu 2016
Po SEO školení mám hodně podnětů pro vlastní tvorbu. Viz můj Instagram ze dne 10. listopadu 2016

Jiná hodnocení Ungrova copywriterského kurzu

 

Líbil se vám článek? Sdílejte ho na sociálních sítích dál! 🙂

4 komentáře u “Jak probíhalo SEO školení pro copywritery od Pavla Ungra

  1. Na tenhle typ školení je to super výběr. Pavel je skvělý v tom, že má hrozně velkej přehled a dělá toho pro SEO komunitu hodně.

    Je to mistr rešerší 🙂 Ale zase na druhou stranu na mě nepůsobí tak, že by sám dokázal něco velkého vymyslet.

    • Já byl hrozně zklamaný, že jsem kvůli škole nestihl první termín. U toho druhého to byla jasná volba i s ohledem na reference kolem tohoto školení. Fakt to bylo pro mě hodně přínosné.

      Protože v oblasti SEO konzultantů nepůsobím, nemůžu moc posoudit, jak moc důležité je „vymýšlet něco velkého.“ Za mě už je celkem úspěch, že se mu podařilo vybudovat jméno v té početné konkurenci, která se okolo SEO konzultantů vyskytuje.

Napsat komentář