Získejte zdarma přístup k soukromým poznámkách z 10+ českých a zahraničních knih

Co byste dělali, kdybyste za pár minut dostali přístup k marketingovým informacím, které mnozí čerpají měsíce, ne-li roky?

Nyní je můžete mít.

Po vzoru Nata Eliasona a Jana Kvasničky jsem se rozhodl svým čtenářům zveřejnit mé soukromé poznámky z naučných knih, které čtu. Ve v PDF souboru ke stažení zdarma.

PDFko tvoří aktuálně 11 knih o marketingu, psychologii, psaní a spoustu dalšího. Výběr postupně aktualizuji. Vy budete mít odměnu za odběr, mě to dokope ke čtení. Win-win 🙂

  • Jen to nejdůležitější
  • Vše v jednom souboru
  • Přístup okamžitý

Většina lidí kvůli tomu musí investovat čas či peníze. Já chci jediné. Váš e-mail kam vám zašlu grátis přístup.

 

Ukázka

HOPKINS, Claude C. Můj život v reklamě. Pardubice: Filip Trend Publishing, 2003. ISBN 80-86282-25-2.

Hodnocení: 8/10

Povedené zasvěcení do tajů reklamy, kdy vás autor čtivou formou za doprovodu osobitých příběhů naučí přemýšlet nad reklamou efektivním způsobem. Hodí se hlavně pro copywritery, protože sám autor dělal reklamního textaře. Textové reklamě proto věnuje největší pozornost.

Přestože řada z myšlenek platí dodnes, musíte k textu přistupovat kriticky s vědomím, že původní kniha vyšla v první polovině 20. století. Hopkins často vyjadřuje své předsudky, které dnes už nejsou moc na místě.

K sehnání ZDE

Poznámky

  • Miliony prostých domovů jsou ti, kteří tvoří 95 % zákazníků. – cesta k úspěchu reklamy vede přes obyčejné lidi. Ve výhodě jsou lidi, kteří pocházejí z prostých poměrů a rozumí mentalitě běžných lidí.
  • Dobrý výrobek je sám o sobě nejlepší reklamou. Je velice těžké prodávat zboží, které zákazníkovi nemůžete předvést, bez ohledu na to, zda prodáváme osobně nebo pomocí inzerce. Proto se vyplatí vzorky či cokoliv, co lidé mohou vyzkoušet a předvést.
  • Musíte vždy nějak přetrumfnout všechny ostatní. Buď musíte nabízet skutečné výhody v kvalitě, službách, termínech, nebo musíte vytvořit zdánlivou výhodu tím, že uvádíte fakta, která ostatní uvést zapomněli. Vykřikování vlastního jména nebo druhu výrobku nestačí a přemlouvání ke koupi je lidem proti srsti. Musíte znát svou konkurenci, vědět, co nabízejí ostatní, a vědět, co chtějí lidé. Nepodceňujte inteligenci a informovanost lidí, kteří počítají své peníze.
  • V reklamě musíte jednat s lidmi tak, jako bychom s nimi jednali osobně. Zaměřte se na jejich tužby. Vyberte si člověka, která stojí před vámi a vyjádřil jisté přání. Ať je vaše firma jakkoli velká, sestupte k jednotlivcům, protože tito jednotlivci tvoří celek. Neberte to tak, že hovoříte k mase.
  • Zvědavost je silným faktorem v lidské povaze a zvláště u žen. Popište dárek a některé se rozhodnou, že ho chtějí, ale většina, že ne. Ale tajemný dárek chce každá. Dárek ale nesmí zklamat a musí být něco lepšího, než ženy očekávají, že dostanou. A musí se s tím zacházet rafinovaně.
  • Je mnohem snazší proslavit člověka než instituci. Pokud to jde, zapojte do reklamní kampaně nějakou osobnost.
  • Lidé jsou jako ovce. Nikdo nechce sám porovnávat hodnoty, ani vy, ani já. Posuzujeme věci především na základě dojmů jiných, na základě všeobecné obliby. Jdeme s davem. Směr davu je v reklamě nejúčinnější.
  • Lidé mění zvyky pod vlivem všeobecného vzdělávání. Je pošetilé si myslet, že jeden inzerát může změnit návyky lidí. Taková inzerce je velmi drahá a většině inzerentům se nevyplatí. Aby člověk prodal mýdlo na holení ruskému venkovanovi, musí ho napřed přimět k tomu, aby se začal holit.  Je ale velmi chytré sledovat populární trendy a vývoj aktuálních tužeb s tím, že tyto tužby skrze reklamu budu chtít uspokojit.
  • Lidé málo uvažují o tom, jak odvrátit neštěstí. Jejich hlavní snahou je získat více úspěchu, více štěstí, více krásy, více radosti. Ukažte, co je výsledkem správných metod, ne těch špatných.
  • Od začátku až do konce nabízejte služby. To je to, co prodáváte a to, co zákazník chce.
  • Lehkomyslnost ani přehnaný humor nemá v reklamě místo. Utrácení peněz je obvykle vážná věc.  Za ochotou utrácet se většinou skrývá vážný důvod, a proto lidé požadují za své peníze plnou hodnotu. Chtějí něco, co pro něj má větší hodnotu než to, co by si za stejnou částku mohli koupit jinde.
  • Lidé se dají přesvědčit, ale ne řídit. Všechno, co dělají, dělají pro své vlastní potěšení. V reklamě by se dělo mnohem méně chyb, kdyby se na toto nezapomínalo.
  • Čím více řeknete, tím více prodáte.
  • Lidé řadu věcí soudí podle ceny. Nízká cena u prémiových věcí nebudí důvěryhodnost. U spotřebního zboží je situace odlišná.
  • Řeknete-li o lampě, že vydá víc světla než ostatní, nikoho to moc nechytne. Ale napište, že dává 3krát více světla a působíte věrohodně = vždy dávejte konkrétní údaje než obecné.
  • Obrazový materiál je důležitý. Vedle názornosti a podpory zvědavosti může zobrazit výrobek na osobě, které ostatní závidí, ve společnosti, po které ostatní prahnou.
  • Reklamní textař musí o produktu a službě zjistit všechny dostupné informace. Vyplatí se mít odborného cenzora. Ani sebelepší textař nemá dostatečný vhled do oboru a vyplatí se, pokud jeho fakta posoudí odborník.
  • Téměř na každou otázku se dá odpovědět levně, rychle a s konečnou platností pomocí testovací kampaně. A to je také způsob, jakým se na ně odpovídá – ne argumentováním u stolu.

Zaujalo a chcete vidět víc? Od zbylých poznámek vás dělí jediné kliknutí: